Friday, 25 March 2011

Rekabentuk Proses dan Pengunaan Teknologi dalam Pembuatan Keputusan

Rekabentuk Proses

Berikut merupakan proses ketika membuat urusan di dalam CIMB Bank berdasarkan pemerhatian kami.

Pengunaan Teknologi dalam Pembuatan Keputusan
Antara isu yang timbul tentang penggunaan teknologi di CIMB Bank ialah

1.      Muka hadapan terlalu banyak dengan iklan-iklan yang boleh mengelirukan pelanggan-pelanggan baru yang ingin menggunakan kemudahan ini untuk menyelesaikan satu-satu urusan.

2.      Bahagian pengumuman tersorok di penjuru dan ruang yang terhad menyebabkan pelanggan tidak nampak dan mungkin tidak menyedari perubahan-perubahan yang dibuat oleh pihak pengurusan.

3.      Bahasa perantara hanya dalam bahasa Inggeris sahaja.

Antara penambahbaikan dan jalan penyelesaian yang dicadangkan oleh kami :
1.      Mengurangkan iklan-iklan di muka hadapan atau menyediakan satu ruang hanya untuk pengiklanan.

2.      Menghantar maklumat baru ke alat selular pelanggan sekiranya terdapat sebarang perubahan.

3.      Pihak pengurusan perlu mewujudkan sistem dwi-bahasa supaya pelanggan lebih mudah memahami serta penggunaan adalah tidak terhad.

4.      Sediakan satu set soalan yang sering ditanya oleh penguna bagi memudahkan pengguna yang baru petama kali mengunakan laman web.

5.      Menyusun kembali laman web mereka dan meringkaskan laman web mereka seboleh yang mungkin kerana laman web kelihatan kelam-kabut dan mungkin mengelirukan pelanggan mereka yang pertama kali melihat laman web mereka

No comments:

Post a Comment