Friday, 25 March 2011

Laporan Pemerhatian Di CIMB Bank Unikeb, Bangi

CIMB bank merupakan perbankan yang utama di ASEAN. Di sini CIMB menawarkan pelbagai jenis produk kewangan dan perkhidmatan yang meliputi perbankan pengguna, perbankan pelaburan,perbankan islam dan perbankan persendirian.
Bank ini beribu pejabat dia Kuala Lumpur. Sebagai tambahan, ahli kumpulan kami telah melakukan permerhatian di cawangan CIMB Bank. Pemerhatian dilakukan di UNIKEB UKM. Hasil daripada pemerhatian kami mendapati pelbagai urusan penting di lakukan oleh pelanggan. Antara urusan yang biasa dilakukan adalah urusan penerimaan dan pembayaran tunai. Berdasarkan pemerhatian yang dilakukan kami telah mengenalpasti beberapa perkara iaitu
  • Waktu puncak iaitu dimana pelanggan lebih ramai ialah pada waktu tengah hari dan waktu petang
  • Masa menunggu terlalu lamaKaunter yang dibuka tidak mencukupi apabila waktu puncak
  • Kakitangan tidak mencukupi
  • Kemudahan tidak mesra pelanggan seperti contoh apabila pelanggan di panggil pelanggan tercari-cari di mana kaunter mereka kerana nombor kaunter berada di bawah kaunter
Laporan Pemerhatian CIMB Bank

No comments:

Post a Comment